Samo Zdrowie

suplementy CaliVita

tel. 888 203 203
SamoZdrowie > Nasze zdrowie > Dieta na zimę

Okres zimy nie sprzyja naszej figurze. jadamy potrawy bardziej kaloryczne, przez co niepostrzeżenie przybywa nam zbędnych kilogramów. Jest to zupełnie normalny proces zależny od naszej fizjologii. Więcej kilogramów to większa ochrona dla naszego organizmu przed chłodem.

Niestety zimą mamy większy apetyt na słodycze i inne produkty kaloryczne. To również jest zrozumiałe, ponieważ w okresie zimy wrazsta zapotrzebowanie energetyczne, aby organizm mógł utrzymać stałą temperaturę ciała, zwłaszcza gdy na dworze panuje siarczysty mróz. Nasz organizm musi wówczas zmobilizować wszystkie siły, aby przetworzyć energię z pożywienia na ciepło.
Dieta w okresie zimy powinna być bogata w witaminy i minerały, powinna obfitować w białko i węglowowdany. Należy jeść mądrze, gdyż właściwie zbilansowana dieta jest silną bronią przeciwko wszelkim chorobom.
W doborze składników odżywczych ważna jest ilość, jakość i pochodzenie składników.
Źródłem białka powinno być: chude mięso najlepiej drobiowe, ryby, przetwory mleczne (kefir, maślanka, naturalny jogurt). Źródłem tłuszczy powinny być tłuszcze roślinne pochodzące z nasion i orzechów. Zdrowa dieta powinna również zawierać dużą ilość warzyw i owoców, które są źródłem witamin i składników mineralnych.
Do walki z infekcjami i dla ochrony przed drobnoustrojami potrzebujemy witaminy C (jest ona najbardziej nietrwała ze wszytkich witamin). Jej pozytywne dziiałanie zabija wysoka temperatura i ciśnienie, powstajace w trakcie gotowania i pieczenia. Najwięcej witaminy C znajduje się w owocach dzikiej róży, czarnych porzeczkach, truskawkach, owocach cytrusowych, w kiszonej kapuście, papryce i brokułach.
Brak słońca, któtki dzień powodują, że dużo ludzi odczuwa zimową depresję. Duża ilość witamin i minerałów wpływają także pzytywnie na nasze samopoczucie.
Bardzo ważne są tutaj witaminy z grupy B, które dbają o nasz system nerwowy. Firma CaliVita posiada w swojej ofercie preparat Stress Management B Complex, czyli witaminy z grupy B.
Magnez także wspomaga układ nerwowy i krwionośny. Zobacz Strong Bones i Strong Bones Plus.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Comments are closed.