Samo Zdrowie

suplementy CaliVita

tel. 888 203 203
SamoZdrowie > Nasze zdrowie > Magnez przyciąga zdrowie

Jeśli wszystko Cię drażni, źle śpisz i w dodatku masz skurcze nóg, winę za to może ponosić brak magnezu. Ale nie wynika on tylko ze złej diety. Także z nieodpowiednich proporcji składników pokarmowych, z niekorzystnego łączenia produktów i ich obróbki.
Niedobory magnezu zdarzają się wielu osobom. Powodem tego jest najczęściej jedzenie żywności wysoko przetwarzanej, życie w pośpiechu i stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem wysiłku fizycznego i zażywania niektórych leków. Braki magnezu często miewają chorzy na cukrzycę, osoby zażywające hormonalne środki antykoncepcyjne, stosujące restrykcyjne diety odchudzające, pijące dużo kawy lub alkoholu. Również, w pożywieniu których jest nadmiar tłuszczu.

Pierwiastek ten stabilizuje funkcje układu nerwowego i usprawnia pracę szarych komórek. Bierze udział w przemianie tłuszczów, węglowodanów, białek. Warunkuje dostawę energii do tkanek i komórek organizmu. Jest odpowiedzialny nawet za sprawne działanie układu naczyniowo-sercowego, co więcej, przeciwdziała tworzeniu się kamieni w nerkach, reguluje pracę tarczycy oraz rozszerza drogi oddechowe, wspomagając leczenie astmy.
Magnez w połączeniu z wapniem i witaminą D buduje i umacnia kości, także zęby. Dzieje się tak pod warunkiem, że magnezu jest w organizmie dwa razy mniej niż wapnia. Jedząc więc produkty obfitujące w magnez, należy jednocześnie zwiększać ilość wapnia.
Spore straty tego pierwiastka w produktach powoduje gotowanie (ubytek 30 – 75 proc). Wiele produktów wymaga jednak wysokiej temperatury, ale inne nadają się do spożycia na surowo – tak najczęściej należy jadać warzywa i owoce. Trzeba też wiedzieć o dobrych i złych połączeniach. Magnez jest lepiej przyswajalny w środowisku kwaśnym i z białkiem zwierzęcym, dlatego kaszę gryczaną warto jeść np. z gulaszem. Wchłanianie magnezu utrudnia środowisko zasadowe, a więc soki owocowe, a także alkohol, nasycone kwasy tłuszczowe, nadmiar fosforu i wspomnianego już wapnia.
Najlepsze źródła
(ilość magnezu w 100 g produktu):
pestki dyni – 520 mg
kakao gorzkie – 420 mg
koper – 377 mg
natka pietruszki – 291 mg
migdały – 257 mg
soja – 250 mg
kasza gryczana – 218 mg
orzechy włoskie – 130 – 190 mg
czekolada gorzka -165 mg
orzechy laskowe -140 mg
fasola biała – 169 mg
płatki owsiane – 129 mg
groch – 124 mg
jabłka ze skórką -104 mg
Zapotrzebowanie na magnez u osób dorosłych wynosi 300 – 400 mg na dobę.
Na podstawie artykułu z Nowin

CaliVita posiada w swojej ofercie suplement naturalnego pochodzenia, z najwyższej światowej półki. Strong Bones to połączenie niezbędnego magnezu i wapnia. Więcej o Strong Bones tutaj>>

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Comments are closed.